2012. szeptember 15., szombat

Kitekintés

Mindez idáig szinte kizárólagosan a Minikről tettem említést, pedig meg kell vallani, hogy ha minden igaz, ez  a gyári munka még csupán csak a bevezető volt.
Ugyanis mint ahogyan az első bejegyzés alkalmával említettem már, jelenleg nem pusztán nyári munkámat töltöm Grazban, hanem mivel felvettek a Graz-i műszaki egyetemre, így a tanulmányaimat a BME-t hátrahagyva itt folytatom. Vagyis hát kezdem el, csak némi tárgy átvétellel.

Graz főtere és az óratorony, amely a városkép elengedhetetlen része 
De hogy ide hogyan jutottam, az némileg hosszú. Úgy 5 éve voltam itt először és azóta folyamatosan igyekeztem vissza és készítettem elő ezt hogy itt tanulhassak és dolgozhassak.
Erre az előmenetelre majd később szánok is egy külön bejegyzést, de most csak dióhéjban annyit, hogy kiskorom óta mindig is német nyelvterületen akartam mérnöknek tanulni, 5 éve pedig ez Graz-ra konkretizálódott, ezen a nyáron pedig a hivatalos értesítővel, mely szerint felvettek, beteljesült az álmom.

Na, hát kezdetnek mondjuk legyen az, hogy hol is lakom tulajdonképpen, hiszen erről eddig szót sem ejtettem, pedig már egy hónapja hogy beköltöztem.

Hát, itt lakom. 1. kerület, belváros
A hely némileg különlegesnek, de legalábbis első hallásra szokatlannak tűnhet, ugyanis a Graz-i ferenceseknél lakom, az itteni rendházukban.
Ez persze nem azt jelenti, hogy beléptem a rendbe, sőt ez egészen másképp fest, de azért mégis fontos tudni, hiszen mégsem olyan, mintha azt mondanám, "bérelek egy lakást", azt csókolom.
A hely nagyon jó és nagyon különleges, több okból is.

Így fest, ha a főtér felől jövök
A történet úgy néz ki, hogy a rendház egy külön szárnya le van választva, amely direkt fiataloknak, egyetemistáknak van kialakítva, és teljesen autonóm, szeparáltan működik. Tehát gyakorlatilag egy kollégium, egy rendházon belül.
Ami nagyon jó itt, hogy egyrészt 2 éve lett felújítva, és amolyan osztrák módra, szóval olyan mint ha egy hotelszobám lenne, van egy külön szobám, egy saját fürdőszobával, internettel, de még saját termosztáttal is. Ezen felül van egy közös konyha és étkező-nappali, továbbá egy mosókonyha. És mivel itt egyszerre max 6-an laknak, gyakorlatilag egy WG (Wohngemeinschaft, fiatalok együtt bérelnek egy lakást) ként is felfogható, csak mindenkinek van saját fürdőszobája is.
Ezen felül, az egész konkrétan a belváros közepén van, majdnem a főtéren, szóval tökéletes helyen, pláne egy ilyen helyen, mint Graz, ahol ez annyit jelent, gyalog is csak 15 perc az egyetem.
De az ilyenek, mint hogy Billa, bank, posta, "Moszkva tér méretű csomópont" 1 percre van.
A nappali pedig a kis kedves belvárosi utcácskákra, és egy térre néz, ahol folyamatos az élet, nyaranta néha kertmozi is van felállítva esténként, úgyhogy külön öröm esténként nyitott ablaknál vacsorázni.

Kilátás a nappaliból
Ugyanakkor a szobák befelé, egy nyugodt belső kertre néznek, ahol teljes nyugalomban lehet lenni (majd nyilván tanulni is), és a maximum, hogy az ember a nyitott ablaknál az alig 100 méterre folyó Mura hömpölygését hallgatja.
Ráadásul ez valami olyan passzívháznak lett felújítva, hogy a fűtés és energia terén 90%-ig önellátó, ami persze jól hangzik, de az igazán jó része, hogy talán emiatt is, de hihetetlenül olcsón lakhatok itt.
Pedig amíg az ember elgondolja, hogy na igen, külön szoba, külön minden, akkor ez mennyibe kerül, az a döbbenetes, hogy mindennel együtt ~200 Euro/ hó, ami olcsóbb, mint bármilyen bérelt szoba, de ami hasonló színvonalú lenne, annál meg legalább négyszer.
Úgyhogy azt hiszem, hálás vagyok, hogy itt lakhatok.

Szép kis város, az kétségtelen

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése