2012. október 5., péntek

Iskolakezdés

Talán szebb kezdő mondta lenne, "az első nap az iskolában", azonban erről lemaradtam, hiszen már az első hét is leforgott. Na persze csak a bloggal, nem pedig átaludtam az egyetem első hetét.

Alte Technik, avagy a jó öreg főépület

Múlthéten kezdődött az egyetem, az elsősöknek meghirdetett Welcome Days-zel, amely egy két napos előadássorozat volt, ahol minden - az egyetemi élettel kapcsolatos - fontosabb dolgokról volt szó.
Mivel én csütörtökön még a munkámat szerveztem és állásinterjúra mentem, így csak a 2. napra, péntekre tudtam bemenni. A legnagyobb meglepetésem itt az volt, hogy a korábbi Graz-i waldorfos félévemből három volt osztálytársammal is találkoztam, akikből kiderült, az egyikőjük konkrétan ugyanúgy gépészmérnöknek fog tanulni. Szóval, már megint egy egyetem, ahol volt osztálytárssal ülhetek ugyanazon előadásokon.
(Mert ugye volt a Peti, meg a BME).
A másik pozitív élményem pedig az volt, hogy a korábbi félelmeimmel szemben, az egyetemen szerencsére "hoch-Deutsch"-ot beszélnek, és nem pedig a helyi osztrák dialektust, ami ugyan szépen muzsikál, de ilyeneknek mint én, a megértése erős koncentrációt igényel.
Szóval a lényeg, hogy pláne a vászonra vetített előadásanyaggal, kifejezetten jól érthető az órák, előadások menete. Persze a szakszavak ott vannak, úgyhogy azért még a szótárazás nem marad el.

Na de hogy a lényegre térjek.
Sokan kérdezték tőlem korábban, hogy "jó-jó, értem én hogy külföld, de miért éppen Graz, olyan jó ott az egyetem?"
És erre mindez idáig csak azt a választ tudtam adni, hogy "nem tudom, mennyire jó, hallottam ezt-azt, de a lényeg, hogy nekem ez volt az álmom."
Azonban mióta beléptem ide, kiderült, nem csak hogy jó, de konkrétan ebben a témában, - vagyis a járműgépészet gyönyörű szakmájában -, ez egy nagyon komoly és kiemelkedő színvonalú egyetem.
Vagyis kvázi véletlenül bekerültem valahova, amiről nem is gondoltam, hogy a legjobbak között van.
Úgyhogy, ez valami fantasztikus érzés!
Ennek pedig nyilván az a kulcsa, hogy nagyon szoros együttműködésben van az egyetem az iparral, olyan nemzetközi cégekkel is, mint a Siemens, Magna Steyr, AVL, stb...
Ami így önmagában nem mond sokat, de látva tényleg azt, hogy órarendi programok a különböző gyárlátogatások, vezető beosztású emberek jönnek a cégektől előadást tartani, olyan tanszékek vannak amelyek teljesen önfenntartóak, mert folyamatos megbízásaik, fejlesztő és kutató munkáik vannak vezető cégektől. És ez a fajta "naprakészség" hozzájárul ahhoz, hogy mi diákok is folyamatosan egyre szorosabb kapcsolatba kerüljünk az iparral, a mezei tananyagtól kezdve a későbbi komoly projektekig.
Nagyon jó érzés, és motivációt ad az embernek, amikor azt hallja előadásokon, hogy gyerekek igenis kopogtatni a cégek ajtaján, mert nekik is céljuk, hogy mihamarabb bekerüljetek hozzájuk, kezdetben akár csak heti 1-1 napra, hogy már jó időben elkezdjen a nyers tudás a valós projektekkel összhangba kerülni.

Én meg ülök a padban és csak az jut eszembe, az idei nyári gyakorlatommal a Magna Steyrnél, tettem egy hatalmas lépést előre.

És nyilván kíméletlenül nehéz lesz átmenni mindenen, mert nyugati egyetem ide-vagy oda, nem tűnik lazábbnak mint a BME volt, de valahogy mégis, egy picit emberibb és ez már elég ahhoz, hogy az ember nagyon élvezze.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése