2012. október 18., csütörtök

Business Casual

A hétvégén, vagyis vasárnaptól keddig Bécsben voltam, lényegében véve üzleti úton.
Soha nem volt még részem előtte ilyenben, de rettenetesen tetszett.
Intercity (visszafelé Railjet), szálloda, ellátás, üzletemberek, prezentációk, irodaházak.
Nyilván ez sokaknak nem számít akkora különlegességnek, de számomra így húsz évesen eléggé újszerű volt, hogy a Sony által fizetett továbbképzésen vagyok Bécsben.

Már eleve az a helyzet, ahogy az ember beszáll egy osztrák Intercitybe, ami nem egy hatalmas különbség, de pont benne vannak azok az apró figyelmes dolgok, - mint a konnektor, lámpa, ingyen wifi, folyamatos utastájékoztatás -, amelyek igazán minőségivé teszik.
Vasárnap, az első hajnali vonattal át Grazból Bécsbe, mire Semmeringhez érünk, már felkel a nap, hihetetlen gyönyörű tájakon tekereg a vonat, a tipikus osztrák legelők között, tehenek mellett.
Majd beérkezni Bécsbe... Tudom, hogy Grazban lakom, ami már régen Ausztria, ráadásul a maga tekintetében még szebb is mint Bécs, de mégis az egy kisváros, itt pedig a vonatból kiszállva megcsapja az embert az, hogy megérkezett Nyugat Európába.
Ezt az érzést persze nyilván erősítette, hogy kilépve a vonatból semmi más dolgom nem volt, mint a tűző őszi napsütésben elmenni a szállodába, leadni a csomagom, majd a maradék másfél órámat a képzés kezdetéig egy jó kis pékségben, egy reggeli mellett újságot olvasva elüssem. Ami, hát valljuk be, nem volt nehéz feladat.
Aztán megkerestem a közvetítő cég irodáját, ahol az első napi program volt. Persze mint képzetlen turista, és új iPhone-os, tapadtam a Google Maps-re minden sarkon, de legalább gond nélkül és időben odaértem.
Na igen, a program. Ez úgy nézett ki, hogy vasárnap kaptunk a közvetítő cégtől egy előzetes képzést, hogy amikor hétfőn megjelenünk a Sonynál, már legyen valami fogalmunk a dolgokról.
A munka ugyanis, amire engem felvettek, az egy promóció, ahol is a Sony termékeit, - kiélezve a TV és egyéb házimozirendszerekre -, kell bemutassam a kedves vásárlóknak a Media Markt adott üzletében.
Ezért az alkalmiság, mert ez kizárólag a karácsonyi csúcsszezonra készül, egyedi akciókkal, összekötve azzal az érdekes dologgal, hogy most mutatják be az új James Bondot, amely technikai hátterét a Sony szolgáltatta, így a promóciónak is fontos eleme a James Bond.
Következésképpen mi is szép, komoly öltönyökben fogunk megjelenni a promóció időtartama alatt.

Na de térjünk is vissza Bécshez.
Belépve az irodába az embert az fogadja, hogy megterített hatalmas asztal, étel-ital, kávé felszolgálva, majd lassan megkezdődik az "iskola", ahol prezentációk és csapatfeladatok útján némi képzést és fogalmat kapunk arról, mit jelent beszélni egy potenciális vásárlóval, hogy lehet a legeffektívebben előadni a termék sajátosságait.

Aztán a fárasztó nap után este étterem, iszogatás a bárban. Reggel pedig indul a nap egy igazi jó szállodai svédasztalos reggelivel, ahol már azért szívesen felkel reggel az ember, mert annyi minden jót lehet enni.
Aztán irány a Sony irodaépülete, ami a Wien-Meidling vasútállomástól nem messze, az Europark-ban található, több hasonló cég épületével együtt.
Ha valaki járt Óbudán a Graphisoft telepénél, akkor ezt körülbelül el tudja képzelni.
Itt a program és az ellátás hasonló, prezentációk, oktatás, termékbemutatók, stb.

Persze vicces dolog zsebemben egy iPhonenal elhitetni valakivel, hogy a kezemben lévő Sony Xperia okos telefon a legjobb a piacon, amit én magam korántsem hiszek el. Pláne, amikor kisebb túráztatás után lefagy.
Na de talán éppen ez a szép ebben a szakmában, hogy végül is, nekem nem kell elhinnem, hogy ez a legjobb, elég, ha ezt előadom a vevőnek.

Aztán hétfő este találkoztam ismerőseimmel a városban, akiket még régről Grazból ismerek és most Bécsben tanulnak. A legjobb része azt hiszem ez volt ennek az útnak, elvégre egyikőjüket azóta nem láttam, hogy anno 5 éve itt voltam Grazban.
Majd végül a keddi nap után az esti vonattal haza.

És amikor ma kaptam egy e-mailt ettől a közvetítő cégtől, ami máris egy másik promócióra invitált, akkor jöttem rá, hogy nem csak hogy pillanatnyilag sikerült egy olyan munkát találjak, ami nem hogy jól fizet, de fixen, nem kuncsaft alapon, hanem hogy bekerültem egy körbe, ahol megint csak az van, hogy ha jól sikerül ez az első kör, akkor lehetőség lesz bizonyosan később hasonlóakon részt venni, dolgozni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése